متن سربرگ خود را وارد کنید

راهنمای خرید دستگاه لیزر حکاکی مناسب برای کسب و کارتان

به جرات می‌توان گفت در سال‌های اخیر، دستگاه حکاکی لیزری (Fiber Laser Marking) به یکی از غول‌های حکاکی و برش در صنعت تبدیل شده است. با کمک تکنولوژی منحصربه‌فرد این دستگاه می‌توان روی انواع فلزات (آهن،استیل،فلزات گران بها مانند طلا،نقره و….)، پلکسی، چرم، چوب، پلاستیک و غیره حکاکی کرد. عملکرد دقیق و قابل توجه دستگاه حکاکی لیزری باعث شده است که از آن در صنعت طلاسازی استفاده شود؛ تا جایی که به آن «دستگاه لیزر طلاسازی» نیز گفته می‌شود. اگر به دنبال یک دستگاه کارآمد هستید که با کمک آن، نشان یا لوگوی تجاری خود را روی محصولات خود حکاکی کنید، یا می‌خواهید ورقه‌های نازک طلا ،نقره و برنج را با دقت بالایی برش دهید، این دستگاه پیشنهاد جذابی برای شما است. قابلیت حکاکی در تیراژ بالا با دقت بالا نیز از مزایای ویژه آن است. در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره دستگاه برش لیزری را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

دستگاه حک لیزری چیست؟

دستگاه حکاکی لیزری یا برش لیزری، که به عنوان دستگاه لیزر مارکینگ فایبر (Fiber Laser Marking) نیز شناخته می‌شود، از پرتو لیزر متمرکز برای حکاکی طرح‌ها، بارکدها، تصاویر و متن بر روی انواع مختلف مواد، از جمله فلزات، پلاستیک، شیشه، پلکسی ، ورق های مولتی استایل و چرم و… استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها از لیزرهای فیبر با طول موج 1064 نانومتر بهره می‌برند که به دلیل قدرت بالا، دقت و سرعت، برای طیف وسیعی از کاربردها در صنعت و خلاقیت مناسب هستند.

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

نحوه عملکرد این دستگاه لیزری چگونه است؟

اگر می‌خواهید همه چیز درباره دستگاه برش لیزری را بدانید، بد نیست با نحوه کار این دستگاه جالب آشنا شوید. مراحل کار دستگاه برش لیزری به شرح زیر است:

طراحی

طرح مورد نظر برای برش با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی مانند Corel Draw یا AutoCAD و سایز نرم افزار ها طراحی می‌شود.

انتقال طرح

طرح طراحی شده به دستگاه برش لیزری منتقل می‌شود تا عملیات برش یا حکاکی انجام شود.

تنظیمات

پارامترهای برش مانند قدرت لیزر، سرعت برش، فرکانس و … تنظیم می‌شوند.

برش

 

پرتو لیزر متمرکز بر روی سطح ماده تابیده می‌شود و با گرم کردن و ذوب کردن یا تبخیر مواد، طرح مورد نظر را از روی آن برش می‌دهد.

مزایای استفاده از دستگاه حکاکی لیزری چیست؟

از این دستگاه در چه مواردی استفاده می‌شود؟

دستگاه حکاکی لیزری (Laser fiber marking) یکی از پیشرفته ترین و سریع ترین روش های حکاکی بر روی انواع مواد است. به طور کلی، دستگاه حکاکی لیزری (Laser fiber marking) در هر زمینه‌ای که نیاز به برچسب گذاری، شماره سریال، کد QR، بارکد، لوگو، نشان تجاری، طرح هنری و یا هر نوع متن و تصویر دقیق و با کیفیت بالا بر روی سطح مواد باشد، قابل استفاده است. برخی از کاربردهای رایج دستگاه حکاکی لیزری (Laser fiber marking) عبارتند از حکاکی روی:

دستگاه حک صنعتی

به کمک لیزر فایبر مارکینگ با دقت فوق العاده بالا می توانید اطلاعات فنی محصولات خود را بر روی آن ماندگار کنید

  • قطعات صنعتی، مانند قطعات خودرو، ماشین آلات، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و …
  • زیورآلات، مانند حلقه های نقره و طلا، گردنبند، گوشواره و …
  • لوازم شخصی، مانند کوله پشتی، کفش، کمربند، کارت و …
  • جوایز و تقدیرنامه ها، مانند جام های فلزی، لوح ها و …
  • محصولات تبلیغاتی و هدایای تجاری، مانند خودکار، فلاسک، جاسوییچی و …

دستگاه حکاکی لیزری (Laser fiber marking) با وجود دقت بالا، بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل استفاده از آن در کاربردهای مختلف رایج شده است. خصوصا اینکه با کمک آن می‌توانید محصولات و ابزارهای فلزی خود را شخصی‌سازی کنید.

قیمت دستگاه حکاکی لیزری چقدر است؟

فاکتورهای مختلفی روی قیمت دستگاه حکاکی فایبر مارکینگ تاثیر دارند. از جمله این فاکتورها می‌توان به برند قطعاتی مانند سورس،اسکنر،لنز،کنترلر و . . . و همچنین مدل دستگاه اشاره کرد. با این حال، اگر به دنبال خرید با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت هستید، گروه مستر لیزر بهترین پیشنهاد برای شما است. مجموعه ما به شما ضمانت اصالت کالا و قطعات را به طور کتبی ارائه می دهد . از طرفی با خرید از این فروشگاه می‌توانید از خدمات و پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

021-66600095

پاسخگویی در ساعات غیر کاری همه روزه09356006763

نحوه خرید دستگاه حک لیزری چگونه است؟

در این بخش قصد داریم به عنوان راهنمای خرید دستگاه حک لیزری به نکات مهم هنگام خرید این دستگاه بپردازیم. برای خرید دستگاه حک لیزری بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • زمینه فعالیت
  • متریال مورد استفاده
  • تیراژ حکاکی روزانه
  • ابعاد طرح جهت حکاکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه‌های حک لیزری و انتخاب دستگاه مناسب برای نیاز خود، می‌توانید با  کارشناسان متخصص ما ارتباط بگیرید.

جمع‌بندی

 

در این مقاله سعی کردیم علاوه بر راهنمای خرید دستگاه برش لیزر به معرفی کامل این دستگاه بپردازیم. در پایان خوب است بدانید که برای کار با این دستگاه به یک نیروی اپراتور ماهر نیاز است؛ زیرا استفاده از آن به آموزش تخصصی نیاز است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دستگاه‌های حک لیزر 50 وات، تقریبا دو برابر دستگاه‌های 30 وات قدرت دارند؛ با این حال بازدهی آنها فرقی نمی‌کند.

در کنار این دستگاه، عینک محافظ لیزر فایبر مارکینگ نیز وجود دارد.

دستگاه 50 وات  قادر است ورقه‌های طلا به ضخامت 1.4 میلی‌متر را برش دهد.و دستگاه 30 وات تانایی برش تا ضخامت 0.8 میلیمتر را دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز بدهید post