دستگاه حکاکی لیزری 2024، قیمت + خرید

به جرات می‌توان گفت، هزاران سال از صنعت حکاکی روی فلز یا اشیا غیر فلزی می‌گذرد؛ با این حال، این هنر صنعتی هنوز هم جذابیت و کاربرد خود را حفظ کرده است. در حال حاضر، با ظهور تکنولوژی شگفت‌انگیز لیزر، انواع دستگاه حکاکی لیزری جای روش‌های قدیمی را گرفته‌اند. شما می‌توانید با کمک دستگاه‌های حکاکی لیزری روی انواع چرم، فلزات، پلکسی، هدایای تبلیغاتی و غیره، طرح دلخواه خود را حک کنید؛ این طرح می‌تواند یک لوگو تجاری یا مشخصات یک محصول باشد. اگر شما هم می‌خواهید از مزایا و قابلیت‌های ویژه این دستگاه استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به صورت اورجینال و ضمانت‌شده خرید نمایید. فروشگاه آنلاین مستر لیزر، این امکان را به شما می‌دهد که بهترین دستگاه حکاکی با لیزر را با قیمت مقرون به صرفه خریداری نمایید.

آشنایی با دستگاه حکاکی لیزری (Fiber Laser Marking)

دستگاه حکاکی لیزری (FLM)، بهترین دستگاه در دنیای حکاکی و علامت‌گذاری است. این دستگاه با استفاده از پرتو لیزر فایبر، ظریف‌ترین طرح‌ها و نوشته‌ها را با دقتی بی‌نظیر بر روی انواع سطوح فلزی و غیرفلزی حک می‌کند.

از دستگاه حکاکی با کمک لیزر، می‌توان برای برش ورقه‌های کم ضخامت فلزی نیز استفاده کرد. کاربرد گسترده این محصول در صنعت طلاسازی بسیار زیاد است؛ تا حدی که به آن دستگاه طلاسازی نیز گفته می‌شود.

عملکرد دستگاه حکاکی لیزری چگونه است؟

این دستگاه با تولید یک پرتو لیزر فوق العاده دقیق و قوی، می‌تواند سطح مورد نظر را برش دهد، روی آن حک کند یا رنگ آن را تغییر دهد. برای کار با دستگاه حکاکی لیزری، ابتدا باید طرح مورد نظر را بر روی کامپیوتر طراحی کنید و سپس آن را به دستگاه انتقال دهید.

دستگاه با استفاده از یک سیستم کنترل، پرتو لیزر را به صورت خودکار بر روی سطح مورد نظر هدایت می‌کند و طرح را با دقت بالا اجرا می‌کند. دستگاه حکاکی لیزری یک روش سریع، دقیق و کارآمد برای حکاکی بر روی انواع مواد است.

مزایای استفاده از FLM چیست؟

یکی از مزیت‌های دستگاه‌های حک لیزر این است که می‌توانند با سرعت و دقت فوق العاده‌ای طرح‌های مختلف را روی سطوح مختلف حک کنند. حک لیزری با کیفیت بالا و ظرافت بی‌نظیری انجام می‌شود و طرح‌های حک شده دارای ماندگاری بالایی هستند.

دستگاه های حک لیزر قادر به انجام طرح‌های ساده و پیچیده با جزئیات دقیق هستند و نیازی به کلیشه و الگو ندارند. بنابراین، حک لیزری گزینه‌ای مناسب برای سفارشات اختصاصی است. علاوه بر این، حک لیزری با هزینه تولید کم و بازده بالا انجام می‌شود و کاملا به صرفه است.

با این ماشین، روی چه موادی می‌توان حکاکی کرد؟

با استفاده از ماشین حک لیزری می‌توان روی مواد زیر حکاکی انجام داد:

  • چرم
  • فلزات
  • هدایای تبلیغاتی
  • قطعات خودرو
  • و…

این دستگاه با چه فلزاتی سازگار است؟

از جمله فلزات سازگار با این دستگاه، می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • فولاد ضد زنگ
  • آلومینیوم
  • تیتانیوم
  • برنج
  • مس
  • نقره
  • طلا
  • فلزات سخت شده
  • آهن

از این دستگاه در چه مواردی استفاده می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربرد دستگاه حکاکی لیزری تنها متعلق به حوزه صنعتی نمی‌شود؛ از این دستگاه حتی برای حکاکی روی سنگ‌های قبر یا درج لوگو روی کیف‌های چرمی و انواع هدایا نیز استفاده می‌شود. در ادامه کاربردهای گسترده آن را معرفی خواهیم کرد.

حکاکی روی پلاستیک

پلاستیک‌ها (از نوع غیر شفاف) برای حکاکی لیزری نیاز به تکنولوژی خاصی دارند. با انتخاب دستگاه‌های لیزر مناسب برای پلاستیک می‌توانید لوگو و طرح‌های خود را با کیفیت و سرعت بالا روی انواع سطوح پلاستیکی از جمله دکمه‌ها، تجهیزات کامپیوتری و غیره انجام دهید. از طرفی برش لیزری پلاستیک نیز یکی از پردرآمدترین کاربردهای این دستگاه است.

حکاکی روی چوب

می‌توان با دستگاه‌های حکاکی لیزر، طرح‌های متنوع و زیبایی را بر روی انواع سطوح چوبی مانند کابینت MDF، میز ناهارخوری، مبلمان‌های راحتی و کلاسیک و یا هر وسیله چوبی دیگر ایجاد کرد. با دستگاه حکاکی لیزری، تولید وسایل تزیینی چوبی مانند قاب عکس یا مجسمه بسیار پرطرفدار شده است. جالب‌تر اینکه با این دستگاه می‌توان برند و نشان تجاری تولیدکننده را روی محصولات چوبی درج کرد.

حکاکی روی شیشه

یکی از روش های مدرن برای زیباسازی یا برش انواع سطوح شیشه‌ای، استفاده از حکاکی لیزر است. با استفاده از لیزر می‌توان روی شیشه و حتی آینه‌ها حکاکی های مختلفی انجام داد که در صنایع و کاربردهای گوناگون مورد نیاز هستند. برای مثال، در تولید درب و پنجره، صنایع دستی، دکوراسیون داخلی مکان‌های عمومی و خصوصی، تولید هدایای تبلیغاتی، تولید لوازم بهداشتی ساختمان و خودرو و غیره می‌توان از حکاکی لیزر روی شیشه استفاده کرد.

حکاکی روی فلزات

با کمک دستگاه FLM می‌توان روی فلزات مختلف در خودروسازی، بیمارستانی، غذاخوری، طلاسازی و ماشین افزار حکاکی انجام داد. کاربرد معمول این دستگاه در صنعت برای لیبل زنی و حکاکی نشان تجاری است. همچنین پلاک مشخصات فنی محصولات نیز با این دستگاه حکاکی می‌شود.

حکاکی روی چرم و پارچه

یکی از کاربردهای مهم دستگاه های لیزر حکاکی و برش، برش لیزری پارچه است. این روش به صورت گسترده‌ای در صنعت پوشاک و تزئینات استفاده می‌شود. با استفاده از لیزر می‌توان هر نوع پارچه طبیعی یا مصنوعی را با دقت و سرعت بالا برش داد. لبه‌های پارچه بعد از برش با لیزر بسیار صاف و تمیز هستند و نیاز به دوختن ندارند. برخی از مثال‌های کاربرد برش و حکاکی لیزر پارچه عبارتند از:

  • حک لیزر روی شال و روسری
  • حکاکی لیزر روی پارچه‌های رومیزی تزئینی
  • حک لیزر روی انواع البسه مانند مانتو، پالتو، بارانی، کاپشن، پیراهن زنانه و مردانه، کروات، کت و شلوار
  • حکاکی لیزر روی انواع کلاه پارچه ای
  • حکاکی لیزر روی انواع پرده
  • برش و حکاکی لیزر انواع ملحفه و روبالشی

چرا خرید دستگاه حکاکی لیزری به صرفه است؟

شاید بپرسید، با وجود تمام ویژگی‌ها و مزایای این ماشین حکاکی، چرا خرید آن به صرفه است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت، دستگاه حکاکی با لیزر، دارای 4 ویژگی متمایز و برجسته است:

  1. کیفیت بالایی دارد
  2. سرعت عملکرد زیادی دارد
  3. کار با آن راحت است
  4. قیمت مناسبی دارد

از طرفی دوام و طول عمر این دستگاه بسیار بالا است و با خرید آن، پس از مدت کوتاهی بازگشت سرمایه خواهید داشت. همچنین این دستگاه با کمک فیکسچر روتاری، قابلیت حکاکی روی سطوح استوانه‌ای و منحنی را دارد و می‌توانید آن را با کاربردهای خود شخصی‌سازی کنید. با این حال، اگر به دنبال خرید این محصول به صورت اصل و ضمانت‌شده هستید، بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

سوالات متداول

1.     قیمت دستگاه حکاکی لیزری چقدر است؟

قیمت دستگاه حکاکی لیزری به فاکتورهایی مانند برند محصول، قابلیت‌های شخصی‌سازی شده و توان مصرفی دستگاه بستگی دارد.

2.     آیا مصرف انرژی دستگاه حکاکی لیزری بالا است؟

بله! یکی از کاستی‌های این دستگاه، مصرف انرژی بالای آن است؛ با این حال، مزایای گسترده آن از جمله بازدهی بالا، مصرف برق آن را جبران می‌کند.

3.     هنگام خرید دستگاه حکاکی با لیزر به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید این دستگاه بهتر است به پارامترهایی مانند نیازهای کاربردی خود، ابعاد و شرایط محیط کارگاری برای نصب (از جمله میز کار)، متریال کاری و سایز متریال توجه شود.

امتیاز بدهید post