محصولات فروشگاه

CO2 مارکینگ

احتمالا شما هم حکاکی‌های ظریف و هنرمندانه روی جواهرات طلا را دیده‌اید؛ آیا می‌دانید این حکاکی‌ها با کمک چه دستگاهی انجام می‌شوند؟ یکی از غول‌های پیشرفته دنیای برش و حکاکی، دستگاه لیزر فایبر مارکینگ (Fiber Laser Marking) است که با مزیت‌های منحصر به فرد خود، جای دستگاه‌های قدیمی‌ مانند CNC را پر کرده است. با این دستگاه، علاوه بر برش صفحات فلزی کم ضخامت، می‌توانید روی انواع فلزات مانند طلا، نقره، استیل، آهن، برنج، آلومینیوم، هدایای تبلیغاتی و غیره با دقت زیادی حکاکی کنید. اگر به دنبال حکاکی‌های ظریف و دقیق روی طلا و فلزات دیگر هستید، می‌توانید با سفارش دستگاه حکاکی لیزری مستر لیزر، از جادوی لیزر و شگفتی‌های آن لذت ببرید. 

معرفی دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ، یکی از دستگاه‌های پیشرفته و دقیق در برش و حکاکی روی فلزات است؛ برای نمونه از این دستگاه بیشتر در طلاسازی‌ها برای حکاکی روی طلا استفاده می‌شود. شاید به همین دلیل است که در بازار، این دستگاه را با نام دستگاه طلاسازی می‌شناسند. البته از این دستگاه برای حکاکی روی مواد پلاستیک غیر شفاف نیز استفاده می‌شود. 

از این دستگاه می‌توان علاوه بر حکاکی، برای برش ورقه‌های فلزی تا ضخامت 2 میلی‌متر نیز استفاده کرد. بخش مهم دستگاه فایبر مارکینگ، سورس لیزر قوی از برند Raycus است (30/50/60W) که توانایی حکاکی با دقت بسیار بالا را دارد. دو مدل RT30D و RT50DT مدل‌های معروف این دستگاه هستند. 

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ به ابعاد 80*65*170 سانتی‌متر طراحی شده و به دلیل حجم کم، قابلیت قرارگیری در محیط‌های کاری مختلف را دارد. همچنین، حمل و نقل آن نیز بسیار راحت است و ایمنی زیادی دارد. 

ویژگی‌های منحصر به فرد لیزر فایبر مارکینگ چیست؟

دستگاه فایبر مارکینگ لیزری، یک ابزار پیشرفته و دقیق برای حکاکی و برش انواع مواد است. این دستگاه با استفاده از پرتو نوری، می‌تواند طرح‌ها و نوشته‌های مختلف را با کمترین خطا و بالاترین کیفیت روی سطح مورد نظر انتقال دهد. 

این دستگاه با اینترلاک‌های ایمنی، مانع از تماس مستقیم اپراتور با اشعه لیزر می‌شود. همچنین، به سیستم کامپیوتری برای تابش دقیق‌تر لیزر مجهز است. از طرفی، با کمک نصب روتاری روی آن، می‌توانید اجسام کروی را نشان‌گذاری کنید. برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد در ادامه توضیح داده شده است.

دقت فوق العاده

دستگاه فایبر مارکینگ لیزری با داشتن قطر کم اشعه، می‌تواند حکاکی‌های بسیار ریز و ظریف را انجام دهد. دقت عملکرد این دستگاه در حد 0.001 میلی متر است و عرض خط حکاکی آن نیز بین 0.2 تا 0.3 میلی متر قابل تنظیم است. این دستگاه به طور کامل کنترل شده است و هیچ‌گونه خطای انسانی در آن وجود ندارد. با توجه به قابلیت‌های لیزر نوری، این دستگاه می‌تواند هر نوع طرح و شکل را با جزئیات بالا حک کند.

عمر طولانی

دستگاه طلاسازی، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، بسیار مقرون به صرفه است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که فعالیت مکانیکی آن کم است و در نتیجه قطعات و لوازم جانبی آن در بلندمدت سالم مانده و عملکرد آن را تضعیف نمی‌کنند. در حقیقت این دستگاه، دارای عملکرد بدون وقفه است. عمر مفید این دستگاه بالغ بر 100000 ساعت است که نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر، بسیار بالاتر است.

سرعت بالا

دستگاه فایبر مارکینگ لیزر، چون با پرتو نور کار می‌کند، سرعت باورنکردنی در حکاکي و برش فلزات دارد. این دستگاه می‌تواند در هر سانتي‌متر مكعب، ۱۰۰۰۰ نقطه را حك كند. این دستگاه هيچ‌گونه تأخيري در كاركرد خود ندارد و به صورت پيوسته كار مي‌كند. اين عامل باعث صرفه‌جويي در زمان و هزينه‌ كاربران شده و جذابيت آن را بیشتر کرده است.

دستگاه فایبر مارکینگ لیزری یکی از بهترین گزینه‌ها برای حکاکی و برش انواع مواد (مخصوصا فلزات) است. 

از این دستگاه، در چه مواردی استفاده می‌شود؟


دستگاه لیزر فایبر مارکینگ (Fiber laser Marking) یک نوع دستگاه لیزری است که با استفاده از پرتو لیزر فایبر، بر روی سطوح مختلف مواد مانند فلزات، سرامیک، چرم، چوب و غیره نشان‌گذاری یا حکاکی می‌کند. این دستگاه قابلیت ایجاد لیبل یا نشان‌های دائمی، با کیفیت بالا و با دقت زیاد را دارد. برخی از کاربردهای دستگاه لیزر فایبر مارکینگ عبارتند از حکاکی روی:

  • قطعات صنعتی، مانند شماره سریال، بارکد، لوگو و نمادهای استاندارد

  • محصولات پزشکی، مانند سوزن‌ها، تجهیزات جراحی و غیره

  • زیورآلات، مانند حک کردن اسم، تاریخ و طرح‌های خاص

  • لوازم الکترونیکی، مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت

  • اسناد امنیتی، مانند کارت هوشمند، پاسپورت و اسکناس

نحوه کار دستگاه حکاکی طلا چگونه است؟

این دستگاه با تولید یک پرتو لیزری با طول موج کوتاه، موجب ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی در سطح مواد می‌شود که باعث ایجاد نقش و نگارهای دائمی و غیرقابل پاک شدن می‌شود.

خوب است بدانید که در سال‌های اخیر توجه بیشتری به کاربرد شگفت‌انگیز پرتوهای نوری شده است؛ از جمله این کاربردها، حکاکی و مارکینگ روی سطوح است. دستگاه لیزر فایبر مارکینگ، از تکنولوژی پیشرفته لیزر برای حکاکی و برش استفاده می‌کند. در حقیقت، این دستگاه از خاصیت فیزیکی لیزر استفاده می‌کند؛ زیرا نور لیزر، قابلیت تنظیم و کنترل بالایی دارد و به همین دلیل، به راحتی از آن می‌توان در کاربردهای صنعتی استفاده کرد.

 دستگاه فایبر با استفاده از فیبر های نوری، نور لیزر را از منبع تولید کننده به سمت سر نازل هدایت می‌کند. این دستگاه، شامل دو بخش اصلی است: بخش دیجیتالی و بخش مکانیکی.

در بخش دیجیتالی، طرح حکاکی را با استفاده از نرم‌افزار مناسب طراحی می‌کنید. سپس این طرح به صورت یک دستور به بخش مکانیکی فرستاده می‌شود. بخش مکانیکی با حرکت دستگاه در جهات مورد نظر، طرح حکاکی را با دقت بالا روی سطح ماده اعمال می‌کند.

نکات ایمنی کار با لیزر فایبر مارکینگ

دستگاه مارکینگ لیزر فایبر با استفاده از کابل فیبر نوری، لیزر را از سورس به اسکنر منتقل می‌کند. این کابل یک قطعه حساس و ظریف است که از جنس شیشه ساخته شده است. باید از تا شدن، خم شدن یا ضربه خوردن آن جلوگیری کنید؛ زیرا ممکن است باعث خراب شدن فیبر نوری شود. 

سورس لیزر و اسکنر دستگاه هم باید از هرگونه ضربه، رطوبت یا نویز محافظت شوند. از روکش کردن یا ریختن مایعات بر روی آنها خودداری کنید و دستگاه را در فاصله مناسب از دستگاه های صنعتی نویزدار قرار دهید. 

علاوه بر این، برق وارد کننده دستگاه باید دارای پایداری و یکنواختی باشد. قبل از استفاده از دستگاه، یک استابلایزر با توان خروجی ۲.۵ کیلو وات آمپر تامین کنید تا دستگاه در برابر نوسانات برق مقاوم باشد.

دقت کنید، لنز دستگاه را هم باید به صورت منظم با پنبه خشک یا مرطوب شده با الکل صنعتی سفید، پاک نمایید. نباید لنز را باز کرده یا به آن فشار وارد کنید، فقط گرد و غبار روی سطح آینه‌ها را برطرف کنید.

 

انواع دستگاه لیزر فایبر مارکینگ 

دستگاه لیزر طلاسازی یا فایبر مارکینگ به سه شکل رومیزی، میزدار و اسپلیت (Split) ساخته و عرضه می‌شود.

دستگاه فایبر مارکینگ میزدار

این مدل، یک میز در حالت ثابت دارد. تمام تجهیزات لازم برای سورس لیزر و در کابینت این میز تعبیه شده است. 

دستگاه فایبر مارکینگ رومیزی و دستگاه اسپلیت (Split)

این دو دستگاه قابل حمل هستند و کمتر از دستگاه میزدار وزن دارند. در دستگاه رومیزی، قسمت ها و سورس لیزر در یک باکس جدا در پایین دستگاه قرار گرفته است ولی در دستگاه اسپلیت، قسمت ها در یک کیس یا باکس مجزا هستند.

قیمت دستگاه لیزر فایبر مارکینگ 

دستگاه‌های حکاکی طلاسازی، به دلیل وارداتی بودن، تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار دارند و قیمت آن‌ها ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف تغییر کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید دستگاه، با شماره‌های موجود در سایت مستر لیزر تماس بگیرید و از آخرین قیمت دستگاه‌ها مطلع شوید. 

قیمت دستگاه فایبر مارکینگ به چند عامل بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قدرت لیزر

قدرت لیزر یکی از عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه فایبر مارکینگ است. این دستگاه‌ها در قدرت‌های ۳۰ وات و ۵۰ وات تولید می‌شوند که البته قدرت بالاتر، قابلیت حکاکی روی سطوح سخت‌تر را نیز دارد. لذا، هر چه توان لیزر بالاتر باشد، قیمت دستگاه نیز افزایش می‌یابد.

    نوع دستگاه

دستگاه فایبر مارکینگ در سه نوع (اسپلیت، رومیزی، میزدار) تولید و فروخته می‌شود که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر دستگاه را با میز خودش بخواهید، باید مبلغی را به قیمت پایه دستگاه اضافه کنید. 

    برند دستگاه

برند دستگاه نیز گاهی اوقات تاثیر در قیمت دستگاه فایبر مارکینگ دارد. بعضی از شرکت‌های غیرمجاز، سعی در فروش دستگاه‌های تقلبی و غیر استاندارد با نام برندهای مطرح دارند. به همین خاطر، مستر لیزر، به عنوان یک شرکت معتبر و با سابقه، تضمین می‌دهد که تمام دستگاه‌هایی که از طریق ما خریداری می‌کنید، کاملا اورجینال و با کیفیت بالا هستند.

برای خرید دستگاه لیزر فایبر مارکینگ از کجا شروع کنیم؟

برای خرید دستگاه لیزر فایبر مارکینگ، بهتر است در اولین قدم به توان مورد نیاز خود توجه کنید. با این حال، علاوه بر توان، انتخاب یک برند معروف و نیز توجه به اورجینال بودن آن، بسیار اهمیت دارد. اگر به دنبال بهترین دستگاه لیزر طلاسازی هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت بی‌نظیر خرید دستگاه لیزر فایبر مارکینگ اورجینال با قیمت باورنکردنی را از سایت مستر لیزر، از دست ندهید. برای شروع، کافی است از طریق شماره تماس موجود در سایت رسمی، با کارشناسان فروش ارتباط گرفته و از مشاوره تخصصی رایگان بهره‌مند شوید. 

شناسه محصول: 1020-UV دسته: برچسب: ,

توضیحات

دستگاه پرتابل لیزر فایبر مارکینگ در 2 توان 30 و 50 وات با مشخصات فنی ذیل :

توضیحات تکمیلی

توان لیزر

30وات-50 وات

سیستم خنک کننده

هوا خنک

کنترلر

BJJCZ FBLI LMC

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “CO2 مارکینگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *