راهنمای ایمنی برای کار کردن با لیزر فایبرمارکینگ

فناوری لیزر فایبرمارکینگ به عنوان یکی از پیشرفت‌های برجسته در صنعت حکاکی و برش، امکانات بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند. با این حال، برای ایجاد یک محیط کاری امن و پیشگیری از حوادث ناخواسته، دانستن دستورالعمل‌ها و رعایت ایمنی در کار با این دستگاه ضروری است. در ادامه به مواردی که باید در نظر گرفته شود برای ایمنی در کار با لیزر فایبرمارکینگ پرداخته می‌شود.

۱. آشنایی با دستگاه لیزر

قبل از هر چیز، کاربران باید با دستگاه لیزر و نحوه کارکرد آن آشنا باشند. این شامل درک توان لیزر، طول موج استفاده شده، و قابلیت‌های دیگر دستگاه است.

 

۲. استفاده از تجهیزات ایمنی

همواره از تجهیزات ایمنی مناسب مانند عینک‌های محافظ لیزر(طول موج لیزر فایبر 1064 نانومتر می باشد).

۳. محیط کاری مناسب

اطمینان حاصل کنید که محیط کاری شما مناسب و دارای تهویه مناسب برای جلوگیری از پخش گرد و غبار مضر ناشی از عملیات حکاکی لیزر،است.همچنین دمای اتاق می بایست دمای مطبوع باشد.

4. بررسی و نظارت بر تنظیمات دستگاه

قبل از شروع به کار،کارشناس فنی مربوطه تنظیمات دستگاه لیزر را با دقت بررسی کرده و مطمئن شوید که بهینه و مناسب برای موادی است که می‌خواهید بر روی آن حکاکی کنی،می باشد.

۵. آموزش و آگاهی کارکنان

همه کارکنانی که با دستگاه لیزر کار می‌کنند باید دوره‌های آموزشی کامل در زمینه استفاده ایمن از دستگاه‌های لیزر را گذرانده باشند.شما پس از تهیه دستگاه لیزر فایبرمارکینگ از مجموعه مستر لیزر این آموزش را بطور تخصصی و با توجه به کار خود خواهید دید.

۶. پیشگیری از دسترسی افراد غیرمجاز

هیچ کسی به جز کارکنان مجاز و آموزش دیده ،به دستگاه لیزر نباید دسترسی داشته باشد.

۷. مراقبت از چشم‌ها

همواره از عینک‌های محافظ لیزر مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که چشمان شما و کارکنان در معرض تابش لیزر نیستند،حتی با عینک مححافظ لیزر نیز نبایستی به طور مستقیم به اشعه لیزر خیره شد به خصوص هنگام حکاکی بر روی فلزات بدلیل بازتاب بالای نور لیزر.

۸. بررسی منظم و نگهداری دستگاه

دستگاه لیزر باید به طور منظم بررسی و نگهداری شود تا عملکرد بهینه را حفظ کند.در صورتی که متریال شما دوده و گرد زیادی تولید می کنند لنز خود را روزانه و چس از پایان شیفت کاری تمیزکاری کنید تا عمر دستگاه افزایش یابد

۹. استفاده از ماسک

در هنگام حکاکی با لیزر بر روی برخی مواد شاید گرد و غبار آن در محیط پخش شود که این ذرات برخی اوقات آزار دهنده و مضر می باشد پس پیشنهاد ما استفاده از ماسک مناسب و تهیوه مناسب در کنار دستگاه لیزر است.

10.استفاده از استابلایزر

بدلیل حساس بودن قطعات دستگاه لیزر حتما از استابلایزر مناسب و کارآمد استفاده کنید تا از صدمات ناشی از نوسانات برق دستگاه شما در امان بماند.

جمع بندی
با رعایت این دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها، می‌توانید به طور ایمن و بهینه از لیزر فایبرمارکینگ استفاده کنید و خطرات احتمالی را کاهش دهید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز بدهید post